OHJEET MILLENIUM WARS KAKKOSEEN

Peli on QBasic-ohjelmalla tehty, ja se ei ikv kyll voi knt
ohjelmaa exe-pohjaiseksi suoraan. Joten mw2.bas pit ajaa Qbasicin kautta:

qbasic /run mw2

Ja tmn jlkeen pit poistua QBasicista. Peli toimii nopeiten
entisess DOS:issa, ja on armottoman hidas windowsissa yleens.
Jos kytt dosboxia, niin nosta huoletta cyclej (ctrl + F12). Peli on oikealla nopeudella
kun luoti lent parissa sekunnissa kentn laidasta laitaan.
    
    Jokaisella pelaajalla on seitsemn nppint:

     Pelaaja      Nppin              Teko

    Pelaaja 1   Nuoli oikealle      Aloita kvely oikealle
                Nuoli vasemmalle    Aloita kvely vasemmalle
                Nuoli yls          Hyppy
                Nuoli alas          Pyshtyminen
                Insert              Teko 1     -Normaalisti phykkys
                Home                Teko 2     -Normaalisti toinen hykkys
                Delete              Teko 3     -Normaalisti vist/kiipeily

    Pelaaja 2   d                   Aloita kvely oikealle
                a                   Aloita kvely vasemmalle
                w                   Hyppy
                s                   Pyshtyminen
                Tab                 Teko 1     
                q                   Teko 2     
                1                   Teko 3     

    Pelaaja 3                      Aloita kvely oikealle
                l                   Aloita kvely vasemmalle
                p                   Hyppy
                                   Pyshtyminen
                n                   Teko 1   
                m                   Teko 2     -Normaalisti toinen hykkys
                ,                   Teko 3 

    Ei kukaan   Esc                 Lopettaa taistelun.
                Enter               Nappaa kuvan, joita voi olla yht. 5
                Backspace
                -askelpalautin :)   Tiputtaa kenttn powerup:in. Kytetn
                                    yleens kun taistelusta ei tuu mitn.
  
 !Peliss kvelln painamalla liikkumisnppint KERRAN, ei pitmll sit
  pohjassa! 
  (korjaa esim. nppimistn nappien pllekin menemisen, ja hankaloittaa huonojen
   pelikavereiden nppispuskurimanipulointeja...)
  
Pyshtyminen tapahtuu tietenkin pyshtymisnapista.

  Jos tuntuu ettei jokin nppin toimikaan, kannattaa muuttaa
  koodia... Jos osaa :)
    No, minp kerron miten:

      MW2.BAS:in aika alussa on tllaiset rivit:

  r1$ = CHR$(0) + "M": r2$ = "d": r3$ = ""
  u1$ = CHR$(0) + "H": u2$ = "w": u3$ = "p"
  l1$ = CHR$(0) + "K": l2$ = "a": l3$ = "l"
  d1$ = CHR$(0) + "P": d2$ = "s": d3$ = ""
  a1$ = CHR$(0) + "R": a2$ = "q": a3$ = "n"
  b1$ = CHR$(0) + "G": b2$ = CHR$(9): b3$ = "m"
  c1$ = CHR$(0) + "S": c2$ = "1": c3$ = ","

      Niiss nkyy mitk ovat nppimet. 
     Esimerkiksi r1$ meinaa ykkspelaajan liikkumisnappia ja CHR$(0) + "M"
     meinaa nuolinppint oikealle.
      Mutta nppimet mitk eivt mahdollisesti toimi ovat r3$, d3$.
     niihin kannattaa painaa uudestaan sama merkki, ja sen pitisi muuttua...

      Jos esimerkiksi kolmospelaaja ei voi pyshty, puuttuu yleens 
     skandit, joten :st tulee puolipilkku (;), joten :n kohdalla
     painetaan uudelleen :t, ja siihen tulee oikea merkki. Helppoa.

      Ja eiku pelaamaan. Suositusikraja on tietenkin 5-18 :)
      Vanhemmat pelaavat omalla vastuulla.
